May 7, 2012

MARLON ketepi perasaan rindu buat keluarga untuk julang ATM ke persada


KERINDUAN terhadap keluarganya yang dipisahkan beribu batu di benua berlainan jelas menggamit perasaan penjaring terbanyak Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Marlon Alex James.
Sejak tiba Malaysia, Disember lalu untuk beraksi bersama pendahulu Liga Perdana itu, penyerang import itu masih belum berkesempatan pulang ke tanah airnya, St Vincent & The Grenadines di kepulauan Carribbean untuk berada di sisi isteri dan anak perempuannya.
Namun, Marlon, 35 mahu mengenepikan perasaan rindu yang menebal itu untuk terus memacu ATM ke kejuaraan Liga Perdana dengan menumpukan terhadap tempoh ujian getir yang bakal diharungi selepas ini.
“Sudah lama saya tidak menjenguk isteri dan anak saya. Saya berharap dapat pulang selepas perlawanan Sime Darby.
“Kita akan berehat lama selepas perlawanan itu dan saya berharap pengurusan dapat berbesar hati memberikan saya cuti untuk pulang ke negara saya,” kata penyerang tinggi lampai itu.
Kudrat Marlon, yang kini mendahului senarai jaringan dengan 14 gol selepas meledakkan dua hatrik berturut-turut ketika menentang NS Betaria (7-0) dan MBJB (7-1) ditagih dalam tempoh penentuan buat ATM yang akan bermula dengan perlawanan menentang Harimau Muda, Jumaat ini disusuli Sime Darby Isnin minggu depan dan pencabar terkuat yang dipisahkan dengan perbezaan gol, Pahang pada 15 Jun.
Meskipun dilihat sebagai pilihan utama untuk mengungguli Kasut Emas musim ini, Marlon enggan meletakkan penghormatan bersifat peribadi itu sebagai sasarannya sebaliknya mementingkan gelaran liga yang diraih secara berpasukan.
“Ia (Kasut Emas) bukan sasaran saya. Apa yang penting adalah persembahan sepasukan. Itulah yang kami mahukan dalam bola sepak.
“Kami kini berada pada tahap prestasi terbaik untuk menghadapi ujian sukar yang bakal kami hadapi selepas ini.,” katanya.

No comments:

Post a Comment