Sep 3, 2012

WASPADA ANCAMAN SANG PENYU


WASPADA ancaman Sang Penyu, krisis dalaman bukan bermakna kemenangan mudah di tempat lawan
DIBELENGGU krisis dalaman, bukan petanda bahawa Terengganu bakal diratah dengan mudah oleh pendahulu Kumpulan B, Angkatan Tentera Malaysia.
Sebaliknya, pengendali, B Sathianathan tetap berwaspada dengan ancaman Sang Penyu di tempat lawan esok dengan finalis tahun lalu itu masih mampu bergantu kepada pemain muda yang lain seandainya dua tonggak mereka tidak diturunkan berikutan dakwaan masalah disiplin.
“Saya fikir masalah dalaman yang melanda tidak akan menjejaskan mereka kerana mereka masih boleh menurunkan pemain muda yang lain.
Ia adalah bahaya untuk memikirkan bahawa kami akan meraih tiga mata yang diperlukan dengan mudah. Kami tidak perlu memikirkan mengenai masalah dalaman mereka tetapi memfokuskan terhadap persembahan kami di atas padang,” tambah Sathia.
Sungguh pun kecundang buat kali pertama dalam kempen Piala Malaysia musim ini, 3-4 di tangan Kelantan, Sabtu lalu, terdapat banyak aspek positif yang boleh diambil anak buah Sathia menjelang pertemuan ulangan menentang Terengganu di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.
ATM begitu hampir mengejutkan juara liga itu di laman sendiri, sesuatu yang belum pernah dilakukan oleh mana-mana pasukan Liga Super musim ini sebelum dua jaringan pada 15 minit terakhir oleh Norfarhan Muhammad dan Nurul Azwan Roya mengekalkan rekod tanpa kalah mereka di Stadium Sultan Mohd IV.
Ketika pemerhati menyangkakan ATM berdepan kesukaran menghadapi tekanan menggila penyokong lawan, juara Liga Perdana itu menampilkan aksi tenang untuk menyerap asakan di samping melancarkan serangan balas berbahaya ke kubu penjaga gawang kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat.
Hasilnya tiga gol diraih pada separuh masa pertama menerusi dua ledakan Marlon Alex James yang kini gah dengan lima gol disusuli jaringan sulung Hairuddin Omar pada kempen Piala Malaysia untuk mendahului 3-2.
Namun, kealpaan barisan pertahanan lewat permainan membawa padah dengan Aidil Zafuan Abd Radzak dan rakan-rakan diharapkan dapat mengelakkan kesilapan sama dalam misi meraih tiga mata yang mampu membuka laluan buat ATM meraih tiket ke suku akhir.

No comments:

Post a Comment